معتبرترین ها در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال

مشاوره و آموزش استخراج ارزهای دیجیتال

مشاوره و آموزش استخراج ارزهای دیجیتال

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما کاربران محترم
این سایت در نظر دارد تا در در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال در کشور ایران، معتبرترین سایت ها و برنامه های اندروید را معرفی کرده و راه و روش ورود به برنامه ها و سایت ها را به شما آموزش دهد.
با تشکر

بایگانی

امنیت بیت کوین

آیا بیت کوین امن است؟

بیت کوین فوق العاده امن است. اغلب اوقات، افرادی که در مورد “هک” صحبت می کنند، وقتی که به ارزهای دیجیتال می رسند، نظری درباره آن ندارند. به جز یک امکان اکسپولیت (به شدت بعید) از پایه ریزی الگوریتم رمزنگاری، برای یک حمله به شبکه مبلغی به اندازه بودجه یک کشور باید صرف این کار شود. همچنین، تقریبا هیچ انگیزه ای برای حمله به شبکه با انجام این کار وجود ندارد – اگر شما ۵۱ درصد از هش ریت ها را بدون نیاز به حمله داشته باشید، آیا به شبکه حمله و آن را نابود می کنید؟ یا اینکه حداقل سالانه دو میلیون دلار ار آن کسب درآمد خواهید کرد؟ منظورم این است که حتی اگر بتوانید، در حمله به شبکه چیزی عایدتان نخواهد شد.

با بیت کوین، شما می توانید به کدها، پروتکل و انگیزه های دو سر سود، اعتماد کنید. اگر به این چیزها اعتماد کنید، لازم نیست نگران کلاهبرداری یا تقلب بانکتان باشید و یا کشور شما نمی تواند در مورد پس اندازتان تصمیم گیری کند. هیچ کس نمی تواند شما را در انجام تراکنش ها کنترل کند. از آنجا که هیچ نگهبانی وجود ندارد، هرکسی می تواند یک حساب داشته باشد و ارسال و دریافت مبالغ را انجام دهد.
آیا بیت کوین هک شده یا خواهد شد؟
همین چند ماه پیش که صرافی btc-e به دلیل کلاهبرداری بسته شد، افراد زیادی فکر کردند که بیت کوین هک شده است، شاید برای شما خنده دار باشد ولی این داستان واقعی است!
این یکی از افسانه های بزرگ بیت کوین است. بیت کوین به هیچ وجه قابل هک نیست چون توسط بلاک چین بین میلیون ها کامپیوتر توزیع شده است. فقط در چند مورد آسیب پذیر بودن کیف پول ها و سایت ها باعث به سرقت رفتن بیت کوین ها شده است.بین دزدی و رخنه های امنیتی که در کسب و کارها و مبادلات مختلف رخ می دهد، اغلب سوء تفاهم هایی وجود دارد. هر چند هر دوی اینها ناخوشایندند ولی هیچکدام نه به معنای هک شدن خود بیت کوین است و نه نشان از عیوب ذاتی بیت کوین دارد؛ درست مثل سرقت از یک بانک که به معنای تقلبی بودن دلار نیست. اما دقیقتر آنست که بگوییم مجموعه کاملی از اقدامات خوب و راه حلهای امنیتی شهودی لازم است تا از پول کاربران محافظت بهتری بعمل آید و خطرات کلی از دست دادن پولشان کاهش یابد. در طول چندین سال گذشته، ویژگیهای امنیتی مانند رمزگذاری کیف پول، کیف پولهای آفلاین، کیف پولهای سخت افزاری و تراکنشهای چندامضایی، به سرعت توسعه یافته اند.
آیا کاربران می توانند بر علیه بیت کوین فعالیت کنند؟

تغییر دادن پروتکل بیت کوین به این آسانی ها ممکن نیست. هر مشتری بیت کوینی که از همان قوانین یکسان پیروی نکند نمی تواند قوانین خودش را به کاربران دیگر اعمال کند. همانطور که بر طبق مشخصات فعلی، خرج کردن دوباره در همان زنجیره بلاک ممکن نیست، خرج کردن بیت کوینها بدون یک امضای مجاز هم ممکن نیست. بنابراین امکان ندارد که بتوان مقادیر کنترل نشده ای از بیت کوینها را به یکباره تولید کرد، دارایی کاربران دیگر را خرج نمود، شبکه را برای همیشه از کار انداخت و یا کارهایی از این دست انجام داد.

اما به هر حال، بیشتر استخراج کنندگان می توانند تراکنشهای اخیر را بدلخواه بلاک کرده و یا برگشت دهند. بسیاری از کاربران نیز می توانند برای اعمال و پذیرش بعضی تغییرات، فشار وارد کنند. چون بیت کوین فقط زمانی بدرستی کار می کند که بین تمامی کاربران اجماع کامل حاصل شده باشد، بنابراین تغییر دادن پروتکل می تواند بسیار دشوار باشد و لازم است اکثریت قریب به اتفاق کاربران این تغییرات را بپذیرند به گونه ای که بقیه کاربران تقریباً هیچ انتخابی جز پیروی از اکثریت را نداشته باشند. به عنوان یک قاعده کلی، بسختی می توان تصور کرد که چرا یک کاربر بیت کوین باید تغییری را بپذیرد که ممکن است پول او را به خطر بیاندازد.

آیا بیت کوین نسبت به کامپیوترهای کوانتومی آسیب پذیر است؟
بله. با پروتکل فعلی اگر کامپیوترهای کوانتومی وجود داشته باشند، می توانند با ماین سریع کوین ها،‌بیت کوین را نابود کنند. اما هنوز کامپیوترهای کوانتمی حتی وجود ندارند و گمان نمی رود که تا چند صباحی در آینده هم پا به عرصه وجود گذارند. بر فرض که کامپیوترهای کوانتمی را بتوان تهدیدی قریب الوقوع برای بیت کوین بشمار آورد، می توان پروتکل را طوری ارتقا داد که از الگوریتمهای پسا-کوانتومی استفاده کند. با توجه به اهمیت این بروزرسانی، می توان با خیال راحت انتظار داشت که توسعه دهندگان پروتکل را بدقت بازبینی کرده و تمامی کاربران بیت کوین آنرا بپذیرند.

منبع : https://arzdigital.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی